at home

Hellu, kvällen har varit jätte mysigt, min klass är ju som den är, men jätte mysigt att träffas och kolla av läget nu när vi inte kommer ses efter sommaren eller så! :)
Igår så var jag ju med min syster till bräcke ridklubb, och hon tävlade på sin hästa cassandra ryd (skrållan), och dom nollade både 90 com och 1 m! Helt sjukt bra, då Skrållan inte är det enklaste hästan att ha att göra med, hon har ett himla humör om man säger så! ;)

Men nu till en helt annan sak, jag kan verkligen inte komma fram till ett beslut om hur jag ska göra till sommaren. Som några utav er kanske vet så har jag sökt till en skola nere i Kungsbacka, ett ridgymnasium, och det betyder såklart att jag måste flytta, och glömma att köpa en ny häst så länge jag går i skolan, då vi inte har råd med att jag ska gå i skola, med mat och boende och allt och sen att ha häst och alla kostnader runt om det.
Eller att jag bor kvar och går här i Östersund och fortsätter leta häst.
Det jag tycker är jobbigast är i fall jag stannar, och inte har häst, för då tror jag inte att jag har styrkan att ta mig upp på hästryggen igen, för jag har helt tappat suget efter att Artemis åkt, jag lever verkligen för ridningen, och älskar att sitta på hästryggen, känner mig verkligen fri. Låter jätte jätte töntigt, jag vet, men jag vet också att det är den känslan man strävar efter i livet.
Och jag har flippat ut totalt utan Artemis, det funkar inte längre, och jag måste verkligen hitta en utväg nu, innan jag har lyckats förlora allt.

Mina små nattfunderingar, som jag var lite snäll att dela med mig av.

Puss och godnatt på er!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Så värt att flytta till Göteborg, int många som får en sån här möjlighet! Familj och vänner finns alltid kvar. Jag önskar att jag också kunde flytta. Lycka till med ditt val. Kram!

2011-06-21 @ 13:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0